kysy lisää meiltä:

VARSINAIS-SUOMEN YRITTÄJÄT

Hanna Tarvainen
040 7511 166
hanna.tarvainen@yrittajat.fi

Osaamispiste
Tempo-hanke

  © Töissä täällä -kampanja 2019

Vuosi loppuu – kampanja jatkuu

19.12.2018

 

 

 

 Vuosi 2018 on ollut onnistunut, monessakin mielessä. Varsinais-Suomen Yrittäjien edustaja Hanna Tarvainen kertoo, että kulunut vuosi on ollut erittäin monipuolinen, ja samalla kampanjaa syventävä vuosi. Yhteistyö eri toimijoiden välillä on tiivistynyt ja mukaan on saatu useita uusia toimijoita. Myös Turun kaupungilla työskentelevä Marco Mikkola on samoilla linjoilla. “Erityisesti tapahtumien kautta on saatu hyvin näkyvyyttä.” Kuluneen vuoden aikana on onnistuttu vaikuttamaan asenteisiin. Yhteydenottoja on tullut sekä yrityksiltä että yksityishenkilöiltä ja olemme saaneet kertoa toimintatavoistamme. Kaupungilla myös työskentelevä Julia Innilä on samoilla linjoilla. “Vuosi on ollut erittäin tapahtumarikas ja on ollut paljon häppeningiä, sitä kautta olemme saaneet paljon tunnettuutta. Mukana on monta hanketta ja olemme päässeet yhdessä työstämään tapahtumien sisältöä.”

 

 Vuoden tärkeimpiä saavutuksia on työryhmän sisäiseen käyttöön otettu työkalu Trello. “Yhtenäisen työkalun ansiosta yhteistyö on viety konkreettiselle tasolle ja yhteistyötä on saatu syvennettyä.” kertoo Tarvainen. Trellon avulla on saatu toteutettua myös konkreettisia tavoitteita, sillä nopean reagoinnin ja aktiivisten toimihenkilöiden avulla on täytetty jo ainakin 20 työpaikkaa. Myös Innilä mainitsee tiiviin verkoston luomisen vuoden kohokohtiin. “Verkoston avulla luodut työtavat ovat helpottaneet kampanjan ja tapahtumien suunnittelua ja toteuttamista sekä sitä kautta lisänneet kampanjan näkyvyyttä.” Lisäksi kuluneen vuoden aikana on onnistuttu järjestämään kokopäiväistä työvoimakoulutusta maahanmuuttajille. Vastaavaa ei ole ollut Turun suunnalla vuosiin, jos ikinä.

 

 Vuoden tärkein tavoite on ollut näkyvyyden ja tunnettuuden lisääminen. Kampanjan avulla on saatu aikaiseksi paljon välillisiä ja välittömiä seurauksia, sillä kampanjan ylläpito heijastuu myös omaan väkeen ja valuu myös sitä kautta hiljalleen kentälle. Messunäkyvyys on herättänyt kiinnostusta myös isommissa tahoissa yksittäisten henkilöiden lisäksi. Vuonna 2019 on tarkoitus hyödyntää saavutettua näkyvyyttä vielä aiempaa tehokkaammin. Mikkola kertoo, että ensi vuonnakin on luvassa messuja. Tavoitteena on saada tietoa laajasti eri tahojen nettisivuille sekä levittää hyväksi havaittuja käytäntöjä. Tarvainen on samoilla linjoilla. “Jo luodun verkoston ylläpitäminen ja kehittäminen on tärkeää, sillä tavoitteena on luoda pysyvä ja pitkäaikainen verkosto”, hän kertoo. Innilä nostaa esille, että vuonna 2019 on luvassa ainakin huikea päätösseminaari. “Kampanja jatkuu, vaikka osa hankkeista päättyy”, hän täydentää naurahtaen.

 

 

 

 

 Kampanjaryhmä haluaa kiittää kaikkia yhteistyökumppaneita tähän astisesta työstä. “Hankkeella on erilaisia tavoitteita ja päämääriä. Oleellista ei ole, kenen meriitti mikäkin on, vaan se, että yhteistyöllä pääsee tavoitteeseen ja tavoite toteutuu”, Marco summaa. Innilä haluaa kiittää yhteistyökumppaneiden lisäksi kaikkia niitä, jotka ovat löytäneet kampanjan sekä saaneet siitä apua. Kuluva vuosi on ollut kiireinen ja onnistunut kampanjalle. Vielä on jäljellä viimeinen rutistus ennen vuoden vaihtumista.

“Lähdetään uudella innolla kohti tulevaa vuotta. Haluamme jatkossakin toimia sen eteen, että yrityksissä on osaavaa työvoimaa.” Hanna kiteyttää.

 

Katso alta video kuluneesta vuodesta.

 

​​​​​​

 

 

 

 

 

 


 

Jaa Facebookissa
Jaa Twitterissä
Please reload